Mina mål och min nuvarande vikt

OH MY FUCKING GOD. Vägde mig precis...

50 KG. Det innebär att mitt BMI idag ligger på 21,6. Det är ju vidrigt.

När jag nått min idealvikt ska mitt BMI ligga på 18,2. Det tycker jag är rimligt.

Kanske borde köra lite delmål/mål.

Delmål 1: 48 kg. Kan man gå ner två kg på fem dagar men ändå äta? Jag hoppas på att väga åtminstone under 50-strecket på Fredag. Gör jag det får jag dricka alkohol i helgen.

Delmål 2: 45 kg. Då köper jag mig ett par skor. Nu har jag inte köpt skor på två månader, och jag förtjänar dem inte först jag nått 45 kg.

Målet: 42 kg. Åtta kilo mindre än jag väger nu. Hur jag ska gå ner åtta kilo? Träning. Träning och ytterst lite kalorier. Enligt http://www.losertown.org/eats/cal_act.php kan det ta mig cirka två månader att nå dit, om jag äter 600 kcal dagligen. Jag lär äta mindre.

För att bibehålla min vikt, enligt http://www.markazits.com/diet/bmi.php#energi, behöver jag äta 1610 kalorier om dagen, utan att träna. Om jag äter 1000 kcal mindre än jag borde samt tränar... Då borde jag väl klara det?

Lite thinspo på det:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0